[INC] More Colors
Опубликовано: 01.03.2013, 21:41

(More) Colors
More functions for easy chat color management

Описание (от автора):
Добавляет целый букет цветов (спасибо asherkin!) для плагинов использующих чат. Полностью (почти) совместимы с оригинальными colors.inc. Вы можете использовать различные цвета команды в одном сообщении! Это для TF2. Это бета-версия и может быть изменена.

Описание (от себя):
Добавляет множество цветов, работает также в CSS, но не очень красиво в консоли в списке целых 149 цветов, наслаждайтесь.

Поддержка последних версий игр:

 

  • Team Fortress 2
  • Counter-Strike: Source
  • Half-Life 2: Deathmatch
  • Day of Defeat: Source



Функции:

 

PHP код:
/**
 * Prints a message to a specific client in the chat area.
 * Supports color tags.
 * 
 * @param client        Client index.
 * @param message        Message (formatting rules).
 * @noreturn
 * 
 * On error/Errors:        If the client is not connected an error will be thrown.
 */

stock CPrintToChat(client, const String:message[], any:...)


/**
 * Prints a message to all clients in the chat area.
 * Supports color tags.
 * 
 * @param client        Client index.
 * @param message        Message (formatting rules).
 * @noreturn
 */

stock CPrintToChatAll(const String:message[], any:...)


/**
 * Prints a message to a specific client in the chat area.
 * Supports color tags and teamcolor tag.
 * 
 * @param client        Client index.
 * @param author        Author index whose color will be used for teamcolor tag.
 * @param message        Message (formatting rules).
 * @noreturn
 * 
 * On error/Errors:        If the client or author are not connected an error will be thrown
 */

stock CPrintToChatEx(clientauthor, const String:message[], any:...)


/**
 * Prints a message to all clients in the chat area.
 * Supports color tags and teamcolor tag.
 *
 * @param author      Author index whos color will be used for teamcolor tag.
 * @param message   Message (formatting rules).
 * @noreturn
 * 
 * On error/Errors:   If the author is not connected an error will be thrown.
 */

stock CPrintToChatAllEx(author, const String:message[], any:...)


/**
 * This function should only be used right in front of
 * CPrintToChatAll or CPrintToChatAllEx and it tells
 * to those funcions to skip specified client when printing
 * message to all clients. After message is printed client will
 * no more be skipped.
 * 
 * @param client   Client index
 * @noreturn
 */

stock CSkipNextClient(client)


/**
 * Adds a color to the colors trie
 *
 * @param name            Color name, without braces
 * @param color            Hexadecimal representation of the color (0xRRGGBB)
 * @return                True if color was added successfully, false if a color already exists with that name
 */

stock bool:CAddColor(const String:name[], color)


/**
 * Removes color tags from a message
 * 
 * @param message        Message to remove tags from
 * @param maxlen        Maximum buffer length
 * @noreturn
 */

stock CRemoveTags(String:message[], maxlen)

/**
 * Replies to a command with colors
 * 
 * @param client        Client to reply to
 * @param message        Message (formatting rules)
 * @noreturn
 */

stock CReplyToCommand(client, const String:message[], any:...)

/**
 * Replies to a command with colors
 * 
 * @param client        Client to reply to
 * @param author        Client to use for {teamcolor}
 * @param message        Message (formatting rules)
 * @noreturn
 */

stock CReplyToCommandEx(clientauthor, const String:message[], any:...)

/**
 * Determines whether a color name exists
 * 
 * @param color            The color name to check
 * @return                True if the color exists, false otherwise
 */

stock bool:CColorExists(const String:color[])

/**
 * Returns the hexadecimal representation of a client's team color (will NOT initialize the trie, so if you use only this function from this include file, your plugin's memory usage will not increase)
 *
 * @param client        Client to get the team color for
 * @return                Client's team color in hexadecimal, or green if unknown
 * On error/Errors:        If the client index passed is invalid or not in game.
 */

stock CGetTeamColor(client)

 

Changelog:
  • v1.7.0 (2/7/13)
    • Improved team color handing on non-SayText2 games (currently only DoD:S is supported)
    • Added support for protobuf usermessages for if/when Source 2009 games are updated in the future
  • v1.6.0 (1/7/13)
    • Changed the way {teamcolor} is handled so it relies on the game's built-in team colors instead of predefined values
    • Messages will now be printed to clients' consoles
  • v1.5.0 (12/31/12)
    • Added CColorExists
    • Added axis, allies, normal, unique, vintage, genuine, strange, strange, unusual, haunted, community, selfmade, and valve colors
  • v1.4.0 (10/3/12)
    • Added CReplyToCommand
    • Added CReplyToCommandEx (1.4.1)
  • v1.3.0 (9/12/12)
    • Fixed tag mismatch warning
    • Fixed issue with CPrintToChatAllEx
  • v1.2.0 (9/9/12)
    • Updated to use a SayText2 usermessage instead of PrintToChat
  • v1.1.0BETA (5/28/12)
    • Fixed bug in CPrintToChatAllEx
    • Added StrToLower documentation
    • Added CRemoveTags
    • Added CGetTeamColor stock, which returns the hexadecimal representation of a client's team color (without initializing the trie)
  • v1.0.0BETA (5/11/12)
    • Initial release

Оригинал

 

Категория: Плагины sourcemod | Добавил: root Просмотров: 5277 | Загрузок: 482 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 5.0/23
Скачивать и комментировать могут только зарегистрированные пользователи.

Регистрация или Вход

  1. Комментарии ВКонтакте
  2. Комментарии на сайте
Всего комментариев: 2
Bristwex написал(а) 10.03.2014, 14:37
0   Спам
SourceTV, да,в include, cstrike\addons\sourcemod\scripting\include
SourceTV написал(а) 07.12.2013, 11:21
0   Спам
а куда кидать? в #include ?